Te duc / Te-aduc part 1

15.07

Baiat vrednic si prevazator din fire, trenul plecand la 06:25, la ora 05:45 eram in gara – in caz ca am uitat ceva acasa si imi aduc apoteotic aminte, sa am timp sa ma intorc. Nu a fost cazul, si ca sa fie treaba treaba, trenul a plecat cu o ora si jumatate intarziere, venind de la Sofia.

Linia 10 – vagonul 10, o adunatura de chinezi, rusi, ucrainieni si trei romani, singurii din vagon aparent. In vagon toate instructiunile sunt scrise in rusa, toate notele explicative care te-ar putea interesa (prize de ex.), chiar si responsabilul de vagon caruia i-am dezlegat eu numele scris in chirilic, Anatoli, 100% Russian. Prevad ca vor fi doua zile pana la Moscova in care comunicarea nonverbala va fi folosita intr-un mare fel, asa cum a fost chiar cazul in cele ce urmeaza.

Compartimentul in care sunt are 4 cusete. Nenea Anatoli ne-a dat cate un set cu fete de perna, cearsafuri, pilota, sunt perne si saltele la discretie. Una peste alta, e foarte greu sa stai in cur pe o suprafata care te trage parca la somn, iar daca te-ai pus la orizontala, sweet dreams! Mai ales ca trenul te leagana stanga-dreapta like a baby. E incredibil cat de bine si profund dormim in trenul acesta. Eat your heart out IKEA!

In vremuri de razboi si discordie, pentru a nu permite inamicului penetrarea teritoriilor pe cai ferate, Uniunea Sovietica (inclusiv toate teritoriile din vremurile-I de glorie) avea liniile ferate mai departate una de cealalta. Uniunea Sovietica s-a dus, inamicii au disparut, liniile departate au ramas. Asta inseamna ca la intrarea in Rep. Moldova, putin dupa Ungheni, ia ghiciti cine a stat doua ore atarnat de-o macara si niste cricuri hidraulice in timp ce o gasca de moldoveni sprinteni semi-drojdieri marea encarsamentul rotilor. Ei bine, in timp ce nu se deplaseaza, nu este nici aer conditionat in vagoane, asadar m-am simtit ca un pui la KFC having a bad day at work, haha. Puteam sa stau pe-afara si sa fumez la umbra garii in tot acest rastimp, imi explicase un nene in RusGleza ca pot sa ies sa fumez, dar am fix o ora – ‘you get one hour, here in an hour, train station or train leaving’. A sunat atat de bine ‘train leaving’ incat am fumat repede o tigara si hop in tren la loc, cine stie ce vroia de fapt Vladimir asta sa exprime .. ma si vedeam pe jos in drum spre bucuresti cu coada intre picioare.

Prima noapte a fost tulburata de fel si fel de agenti vamali, ba moldoveni, ba ucrainieni, la un moment dat unu era roman .. déjà eram in ‘La Tiganci’, intrasem intr-o dimensiune de Eliade pentru ca atipeam atat de puternic si cand ti-e visul mai drag (acum ca am si la ce/cine visa:) ) o mare ceafa de rusnac rupe usa ‘passport, visa, declaration for narcotics, u have any guns, drugs, alcohol’. Nu ne-a cautat nimeni in bagaje, desi la un moment dat era un nene care avea intentia; probabil ca ne-a citit psicologic asa cum l-a invatat pe el scoala vietii si s-a ginit ca nu sunt traficant de nici o culoare.

Contrar parerilor multimii, baia e foarte curata si intretinuta si se poate face chiar si dus inauntru, am vazut ce arata a un fel de scurgere, so there you go. Pe jos de-a lungul trenului sunt covorase persane, pe holuri cat si in compartimente. La fel, caracteristic trenurilor rusesti, fiecare vagon are un rezervor cu apa fiarta pentru ceai/cafea etc. Acum, la 7 dimineata prin Ucraina cand scriu asta, ar fi fost excelent daca printre toate rahaturile inutile din rucsac as fi bagat si niste plicuri de 3in1. Ma duc la chinezi sa vad poate tocmesc juma’ de cutie de alune felix pe un ness.

16.07

Am intrat in Rusia! Drumul pana la Moscova vazut din tren pe fereastra e destul de boring, aceeasi copaci stanga dreapta ca si la noi, cu cate-o casa taraneasca si o sera razleta. Abia dupa moscova incepe seria de peisaje marca Siberia. Am ramas decat eu si inca un compartiment din vagon ocupat, deci mi s-au cam terminat optiunile de barter. Bucurie mare insa, tocmai au mai alaturat 3 vagoane, din care unul este vagon restaurant. Oh, joy!

Am intrat in sus-numitul vagon, sa-i zicem al sperantei – un nene gras in maieu statea la o masa cu o scrumiera in fata lui plina de chistoace. Mi s-a luminat fata instant, yes!! In fine voi putea sa stau la masa si sa fumez o tigara cu cafea, yummy. Ma duc spre ‘bar’ – nimeni. Asta ma intreaba ceva in rusa si ii raspund ‘coffee/cafea/caffe?’ ‘NIET caffe’ .. yaay … Eh, asta e, niet caffe – o fi vreun brand nou hahaha. Macar nu mai trebuie sa stau pe vine la veceu gata sa sting tigara la bataile usii cu frica’n san. Scot pachetul, dau sa aprind si sare nenea asta in maieu ca ars ‘niet niet! Verboten!’ E bine ca stie si nemteste, imi arata cu degetul spre semnul de fumatul interzis .. cu scrumiera plina de chistoace fumegande. E ca si cum ai fi high pe cocaina si ii arati drogatului semnul cu o seringa taiata cu rosu, cand in fata ta zac seringile. In fine, i-am aratat eu lui, am nenorocit baia de tigari, bwuhahaha! Fraier, l-as fi putut omeni in 4 valute and I tip very well! Anyway.. am fumat 3 tigari jumate in cele 36 de ore de cand sunt in tren spre Moscova si probabil mai comit inca jumate, sa fie 4 in total.

16.07 - 1 noaptea ora locala :) - dupa o scurta balaureala prin metrou si o putin mai lunga balaureala intreband politisti pe unde e strada hostelului nostru, am reusit sa ma si cazez, la TNT Hostel - intr-un dormitor de 12, cu Vittorio din Torino si Aleksa din Polonia, my two new hostel buddies. Am aflat mai nou ca daca la noi acasa e clima temperat continentala (stiti voi, ca la geografie), aici e continental excesiva. Asa s-ar explica caldura asta incre-fucking-dibila .. imi vine sa scot o saltea pe geam si sa dorm pe strada, ca e mai racoare. In fine, maine Kremlin si Piata Rosie!

Ciuciu aka te duc/te-aduc mobile la retur


am solicitat special perne roz, le-am spus ca nu pot dormi cu capul pe o alta culoare ..


la Ungheni, unde schimba eternii nostri frati moldoveni rotile de tren asa cum taie baietii nostri vita la dristor de pe rotisor


It's not the Ritz, but it'll do :)


Read Users' Comments (0)

0 Response to "Te duc / Te-aduc part 1"

Trimiteți un comentariu

 
toateBlogurile.ro VOTEZI la roblogfest 2011